2019/10/30

【Moodsic】 Selena Gomez 自愛歌曲二連發 Lose You To Love Me / Look At Her Now


Selena Gomez 前幾天發表了新歌 Lose You To Love Me,兩天後發表另一首新歌 Look At Her Now。



第一首 Lose You To Love Me 講的是為了愛自己寧願失去另一個人,不意外的就是在說她跟小賈斯汀的感情史。整個MV沒有其他場景變化更沒有顏色的變換,Selena在一個像有玻璃窗口的告解室又像探望犯人的地點,展現沒有安全感的那一面四處張望或憤怒的敲桌,第一次看這個MV的時候真的有種blow my mind的感覺,完全不加掩飾的流露出最真實的情感。


這首歌的存在不僅療癒了她,更療癒了許多深陷相同困境的人。她跟Ariana Grande的演藝之路對我來說很相似,並不是因為他們長相或是曲風,而是因為她們都和我們平凡人一樣遇到了困難,而不管他們心智是否成熟都得面對大眾的評論。看到從這些風暴走出來的她們,談論這些事情並且面對自己脆弱的那一面,對我而言需要無比的勇氣和堅強。走過這些崁的她們,在我眼裡比以往更加閃耀且讓人喜愛。

〈Lose You To Love Me〉

You promised the world and I fell for it
你對我保證了全世界而我相信了
I put you first and you adored it
我將你放在第一位 而你也的確喜歡如此
Set fires to my forest
放了一把火在我的森林中
And you let it burn
你讓它燃燒
Sang off-key in my chorus
在我的曲子唱走調
'Cause it wasn't yours
只因為這不是你的歌
I saw the signs and I ignored it
即使看見了跡象我卻選擇忽視
Rose-colored glasses all distorted
戴著玫瑰色的眼鏡使事實都扭曲
Set fire to my purpose
放了一把火燃燒我的決心
And I let it burn
我只能讓它燒盡
You got off on the hurtin'
你感覺不到疼痛
When it wasn't yours, yeah
因為受傷的是我

We'd always go into it blindly
我們總是盲目地走進愛裡
I needed to lose you to find me
我需要失去你才能愛自己
This dance, it was killing me softly
這支舞溫柔得將我殺死
I needed to hate you to love me, yeah
我需要厭惡你才能愛自己

To love, love, yeah
去愛 去愛吧
To love, love, yeah
去愛 去愛吧
To love, yeah
去愛
I needed to lose you to love me, yeah
我需要失去你才能愛自己
To love, love, yeah
去愛 去愛吧
To love, love, yeah
去愛 去愛吧
To love, yeah
去愛
I needed to lose you to love me
我需要失去你才能愛自己

I gave my all and they all know it
我付出了我所有 所有人都知道
Then you tore me down and now it's showing
你將我撕毀 至今都顯現出來
In two months, you replaced us
不出兩個月你用她取代我們
Like it was easy
好像這一切很容易
Made me think I deserved it
讓我覺得一切都是我活該
In the thick of healing, yeah
我需要好好地療傷

We'd always go into it blindly
我們總是盲目地走進愛裡
I needed to lose you to find me
我需要失去你才能愛自己
This dance, it was killing me softly
這支舞溫柔得將我殺死
I needed to hate you to love me, yeah
我需要厭惡你才能愛自己

To love, love, yeah
去愛 去愛吧
To love, love, yeah
去愛 去愛吧
To love, yeah
去愛
I needed to lose you to love me, yeah
我需要失去你才能愛自己
To love, love, yeah
去愛 去愛吧
To love, love, yeah
去愛 去愛吧
To love, yeah
去愛
I needed to lose you to love me
我需要失去你才能愛自己

You promised the world and I fell for it
你對我保證了全世界而我相信了
I put you first and you adored it
我將你放在第一位 而你也的確喜歡如此
Set fires to my forest
放了一把火在我的森林中
And you let it burn
你讓它燃燒
Sang off-key in my chorus
在我的曲子唱走調

To love, love, yeah
去愛 去愛吧
To love, love, yeah
去愛 去愛吧
To love, yeah
去愛
I needed to hate you to love me, yeah
我需要厭惡你才能愛自己
To love, love, yeah
去愛 去愛吧
To love, love, yeah
去愛 去愛吧
To love, yeah
去愛
I needed to lose you to love me
我需要失去你才能愛自己
To love, love, yeah
去愛 去愛吧
To love, love, yeah
去愛 去愛吧
To love, yeah
去愛

And now the chapter is closed and done
這章節現在已經結束
To love, love, yeah
去愛 去愛吧
To love, love, yeah
去愛 去愛吧
To love, yeah
去愛
And now it's goodbye, it's goodbye for us
這是告別 對我們的告別



第二首Look At Her Now 讓我感覺她已經完全重生了,這個新的Selena Gomez只會讓人更喜愛,沒有什麼比展現自己脆弱的名人更讓人欣賞了。而這兩首歌我也不覺得是在DISS小賈斯汀和他的太太,純粹是自我成長的一種體現。

〈Look At Her Now〉

Yeah

They fell in love one summer
他們在夏日中陷入熱戀
A little too wild for each other
對他們來說有點太瘋狂
Shiny 'til it wasn't
光彩奪目直到生變
Feels good 'til it doesn't
感覺美好直到變質
It was her first real lover
這是她第一個真正的愛人
His too 'til he had another
他也是直到他找到另一個
Oh, God, when she found out
天啊 當她發現後
Trust levels went way down
信任指數已下降

Of course she was sad
當然她很難過
But now she's glad she dodged a bullet (Mm)
但現在她慶幸自己逃過一劫
Took a few years to soak up the tears
花了幾年時間才擦乾眼淚
But look at her now, watch her go
但看看她現在 沒人能阻止她向前

Mm-mm-mm, mm-mm-mm, mm-mm
Look at her now, watch her go
看看她 沒人能阻止她向前
Mm-mm-mm, mm-mm-mm, mm-mm
Wow, look at her now
哇 看看她
Mm-mm-mm, mm-mm-mm, mm-mm
Look at her now, watch her go
看看她 沒人能阻止她向前
Mm-mm-mm, mm-mm-mm, mm-mm
Wow, look at her now
Wow, look at her now
哇 看看她

Wow, look at her now
哇 看看她

Fast nights that got him
縱情夜晚困住了他
That new life was his problem
這種新生活已是他自己的問題
Not saying she was perfect
並不是說她有多完美
Still regrets that moment
心中仍有些許遺憾
Like that night
就像那一晚
Wasn't wrong, wasn't right, yeah
無關是非對錯
What a thing to be human (What a thing to be human)
身而為人這件事
Made her more of a woman (Made her more of a woman)
讓她成為一個更加成熟的女人

Of course she was sad
當然她很難過
But now she's glad she dodged a bullet (Mm)
但現在她慶幸自己逃過一劫
Took a few years to soak up the tears
花了幾年時間才擦乾眼淚
But look at her now, watch her go
但看看她現在 沒人能阻止她向前

Mm-mm-mm, mm-mm-mm, mm-mm
Look at her now, watch her go
看看她 沒人能阻止她向前
Mm-mm-mm, mm-mm-mm, mm-mm
Wow, look at her now (Look at her now)
哇 看看她
Mm-mm-mm, mm-mm-mm, mm-mm
Look at her now, watch her go
看看她 沒人能阻止她向前
Mm-mm-mm, mm-mm-mm, mm-mm
Wow, look at her now
哇 看看她

Wow, look at her now (Look at her now)
哇 看看她
(Look at her now)
Wow, look at her now
哇 看看她


She knows she'll find love (She knows)
她知道她會找到她所愛
Only if she wants it
只要她想要
She knows she'll find love (She knows)
她知道她會找到她所愛
She knows she'll find love (She knows)
她知道她會找到她所愛
Only if she wants it
只要她想要
She knows she'll find love (She knows)
她知道她會找到她所愛
On the up from the way down

Look at her now, watch her go
看看她 沒人能阻止她向前

Mm-mm, look at her now, mm-mm (Oh)
看看她
She knows she'll find love (She knows she will)
她知道她會找到她所愛
Only if she wants it
只要她想要
She knows she'll find love
她知道她會找到她所愛
Look at her now, yeah (Look at her now)
看看她
She knows she'll find love (She knows she will)
她知道她會找到她所愛
Only if she wants it
只要她想要
She knows she'll find love
她知道她會找到她所愛
Wow, look at her now
哇 看看她

--
這兩首歌為Selena Gomez 和小賈斯汀糾纏七年的情感畫下最美好的句點。
希望你能和我一樣在這兩首歌找到勇氣。

↓↓↓↓↓↓ 【Moodsic】更多中文歌詞翻譯 ↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

【Moodsic】BAZZI - I.F.L.Y 歌詞中文翻譯
【Moodsic】Noah Cyrus麥莉妹 - Stay Together 中文歌詞翻譯
【Moodsic】Kodaline - Moving On 中文歌詞翻譯
【Moodsic】Ariana Grande & Social House - Boyfriend 類男友 中文歌詞翻譯
【Moodsic】Jessie Reyez - Great One 中文歌詞翻譯
【Moodsic】 Rence - Expensive ft. Noah Cyrus 中文歌詞翻譯
【Moodsic】Noah Cyrus麥莉妹 - Good Cry 好好哭一場 中文歌詞翻譯
【Moodsic】Ryan Gosling萊恩葛斯林 - Put Me In The Car 中文歌詞翻譯
【Moodsic】NOAH CYRUS - LONELY 中文歌詞翻譯
【Moodsic】LIZZO - TRUTH HURT 殘酷真相 歌詞中文翻譯

--

#待業洨廢5 
#來顆G湯塊
#影藏
#ProjectNeverBlue 

沒有留言:

張貼留言

[2024 小資族母親節禮物推薦] 精選10樣3000元以內預算禮物推薦!

  2024母親節就剩下三十幾天,你已經想好要買什麼禮物了嗎? 這次精選10樣3000元以下的禮物,不僅物美價廉,也絕對可以選到你滿意的商品!