2020/5/17

【Moodsic】Noah Cyrus - Liar 中文歌詞翻譯

此首歌出自於Noah Cyrus 5/15出的新EP: The End of Everything 



--

You always break a heart when you break a promise
當你打破承諾的同時也讓一顆心碎了
I guess I didn’t practice what I preach
講道理我很會就做不到
I know not telling you was so dishonest
這樣的行為是不誠實的我知道
But honestly the dishonesty was killing me
但老實說這種欺瞞漸漸

You asked a question and I lied,
你問了我一個問題我說謊了
I think about it all the time
而我不斷地回想
I was wrong to think I’m right,
我不該一直覺得自己才是對的
Playing God with you and I 
在你我之間假扮主宰者
But the truth always comes out
但紙包不住火 
In the silence it rings loud
沉默之中特別喧囂
Where there’s smoke, there’s a fire
有煙霧之中必定有火焰
Now I know what you see
現在我知道你看見什麼
when you look at me
當你看著我時
I will always be a liar
我將永遠是個說謊的人

And I know I wasn’t doing all the right things (no, no, no, no)
我知道我並非總是做對事情
Thought what you didn’t know could never hurt (so sorry ‘bout it)
曾經以為你不知道的事情是無法傷到你 (我真的很抱歉)
But when the words slipped out, it struck like lightning (ohhh)
但當話語不小心溜出嘴邊 就像被閃電一樣擊中
Yeah keeping it from you just made it worse
防著你只讓情況更糟

Now I don’t know what to do (to do)
現在我已經不知道該如何是好
‘Cause there’s no over you
因為你還是活在我心中
And I can’t hear your name without feeling ashamed
聽見你名字時我無法不感到羞愧
Afraid of losing you (afraid of losing you)
太過害怕失去你
And so I bent the truth (and so I bent the truth)
所以扭曲了真相
And it only happened once
即使只發生過一次
but once was way too much, yeah
一次就已經太多


You asked a question and I lied,
你問了我一個問題我說謊了
I think about it all the time
而我不斷地回想
I was wrong to think I’m right,
我不該一直覺得自己才是對的
Playing God with you and I 
在你我之間假扮主宰者
But the truth always comes out
但紙包不住火 
In the silence it rings loud
沉默之中特別喧囂
Where there’s smoke, there’s a fire
有煙霧之中必定有火焰
Now I know what you see
現在我知道你看見什麼
when you look at me
當你看著我時
I will always be a liar
我將永遠是個說謊的人

Yeah I know what you see
我知道你看見什麼了
when you look at me
當你看著我時
I will always be a liar
我將永遠是個說謊的人

--

這首歌實在太短了,好希望它是一首無止盡的歌。

對我而言歌詞並不是在闡述一個女生對某人說謊,而是在敘述一個女生想像著那個說謊的人有多抱歉,她才能夠放下這一切,去原諒那個說謊者。



不知為何 Noah 在北美地區紅不起來,但她有好多好多好多首歌都寫進我的心坎裡。
--

【來顆G湯塊】2020年第二季的另外三本書:〈擁抱, 或是飯上撒點鹽〉〈我看見、我知道、我思考〉〈知識變現〉

--
#待業洨廢5  ➨ 逼近三十大關的待業焦慮與不安種種情緒轟炸真實呈現
#來顆G湯塊 ➨ 快速方便的G湯塊雖然營養比不是雞湯但對充飢止餓還是有絕對績效 
#影藏 ➨ 去脈絡化且庸俗稱不上心得的文字只記錄偶有共鳴的影像作品
#ProjectNeverBlue  ➨ 首席遊學大使在加拿大避暑學英文樸實無華且枯燥的快樂就是這麼簡單


沒有留言:

張貼留言

[2024 小資族母親節禮物推薦] 精選10樣3000元以內預算禮物推薦!

  2024母親節就剩下三十幾天,你已經想好要買什麼禮物了嗎? 這次精選10樣3000元以下的禮物,不僅物美價廉,也絕對可以選到你滿意的商品!