2019/8/1

【Moodsic】 Billy Crudup - Home 中文歌詞翻譯


想家系列必推
電影《生命沒有歸處》Rudderless裡面的Home




Well I'm tryin to get home
我嘗試走回歸途

But it feels like another life
但感覺已是截然不同的人生

Yeah I'm tryin to stay strong
堅強支撐著我

But sometimes I realize
但有時我才明白

That the further I go,
走得越遠

the more that I know
我越清楚知道

That I wanna go home
我好想回家

Well I'm packing my bags
打包著行囊

Another day and another time
某天的某個時間

What a fool I am,
像個傻子一般

can't seem to settle down
無法安定下來

'Cause the further I go,
因為走得越遠

the more that I know
我越清楚知道

That I wanna go home
我好想回家

I don't know where the days have gone
我不知道這些日子都到哪去了

But I know where I belong
但我知道我心歸處

I wanna go home
我好想回家

All the people I meet,
這段過程中認識的人

all the smiles and the memories
那些微笑和回憶

They are part of me
都成為我的一部分

in a place I could never leave
保存再一個永遠不會消失的所在


And the further I go,
走得越遠

the more that I know
我越清楚知道

That I wanna go home
我好想回家

I don't know where the days have gone
我不知道這些日子都到哪去了

But I know where I belong
但我知道我心歸處

I wanna go home
我想回家

I wanna go home
我好想回家

Well I'm tryin get home
我嘗試走上歸途

but it feels like another life
但感覺已是截然不同的人生

Yeah I'm tryin to be strong
堅強支撐著我

but lately I realize
但最近我才明白

That the further I go,
走得越遠

the more that I know
我越清楚知道

That I wanna go home
我好想回家

I wanna go home
我好想回家

---------------------------------------

從上次返鄉之後
又過了將近五個月才終於可以回台灣了
邊翻譯的同時也差點流下淚 (純粹愛哭?
好想回家




沒有留言:

張貼留言

[2024 小資族母親節禮物推薦] 精選10樣3000元以內預算禮物推薦!

  2024母親節就剩下三十幾天,你已經想好要買什麼禮物了嗎? 這次精選10樣3000元以下的禮物,不僅物美價廉,也絕對可以選到你滿意的商品!